Thursday 23 October 2008

Eerste post

Hoi allemaal,

sinds vandaag heb ik dus mijn eigen blog. Zoals degene die mij kennen weten, woon ik sinds enkele dagen samen in Scotland met mijn vriendin. Zij werkt hier op de universiteit en ik heb mijn baan in Nederland opgezegd om bij haar in te kunnen trekken. De kost hoop ik te gaan verdienen met wat poker op het internet.

Momenteel zijn we druk met het zoeken naar een nieuw onderkomen. Het appartement waar Nienke nu in zit, is aan de kleine kant voor 2 personen. We hebben al enkele flats bekeken, maar iets waar we allebei helemaal tevreden mee zijn is helaas nog niet op ons pad gekomen. Wel is hier de huizenmarkt erg snel. We zijn nu 3 dagen bezig en hebben al 4 "viewings" gehad. We zitten met een aantal randvoorwaarden: leuke buurt, niet te duur, genoeg plek, en natuurlijk leuk, leefbaar en gezellig. Over half uur weer eentje bekijken dus ik ben benieuwd.

Deze blog zal naast mijn leven ook mijn pokercarriere bespreken. Momenteel speel ik vooral toernooien en daarnaast ben ik onderaan de ladder begonnen met cashgames (25NL). Dit loopt uitstekend, in de eerste 3 dagen al leuke winst gemaakt.
De planning is om 3 avonden per week toernooien te spelen, en daarnaast overdag te werken. Door de huizenjacht is mijn favoriete pokervorm (toernooien) lastig uit tevoeren, want als je halverwege de dag lekker een hutje gaat bekijken is het niet fijn als er nog toernooien lopen.
Maar nu met het openen van de blog alweer een actie puntje af, nu nog mijn brief aan de belastingdienst. Ben namelijk aan het proberen helder te krijgen hoe het zit met belasting betalen, maar niks (belasting 3 keer, en ook belastingkantoor bezoek) heeft tot nu toe duidelijkheid opgeleverd.) De dame van het belastingkantoor in nijmegen adviseerde me een brief te schrijven, maar dit wil ik wel goed opzetten.

Naast dit alles wil ik ook mijn conditie weer wat beter maken. Vroeger toen ik jong was, kon ik bijv zonder problemen 10km rennen in een leuke tijd. Nu echter ben ik 10kg zwaarder en niet vooruit te branden. Gisteren heb ik nieuwe hardloop schoenen gekocht, dus dat excuus heb ik ook niet meer. Daarnaast en weddenschap met moeder gemaakt, wie het eerst 10kg kwijt is, om de motivatie nog wat groter te maken :)

Verder is het natuurlijk leuk om reacties te krijgen, of tips over wat je wel of neit graag wil weten. Vraag maar raak, in het gastenboek!

Genoeg te doen dus.
Houdoe!
Hans

2 comments:

  1. Mooi werk Hansje, ik zal hier met plezier tips op doen.

    ReplyDelete