Thursday 5 February 2009

Ma op bezoek en ik op bezoek bij Rangers

Vorige week was mijn moeder 2 dagen bij ons te gast. Op maandag hadden we nog het huis was opgekuisd, zodat ma zich niet geroepen zou voelen om aan de schoonmaak te slaan. OP MAAndagavond kwam ze aan in PREStwick en ben ik haar op gaan halen op het vliegveld met de trein.
Ma kwam met aan emt een koffer vol levensmiddelen die in nederland wel te krijgen zijn, maar in schotland niet. Goede voorbeelden hiervan zijn drop, super fritessaus, lekkere nederlandse kaas, vruchten hagelslag en ketjap. Erg gunstig dus, want met een koffer vol kunnen we weer een hele tijd vooruit. OP maandagavond niks bijzonders meer gedaan, gewoon gezellig wat gedronken en geklets en op tijd naar bed.
De volgende dag zijn mams en ik door onze wijk gewandeld. Eerst even bekeken waar Nienke werkt. Ook haar opstelling bekeken, die ik ook nog nooit gezien had. Vervolgens naar de prachtige oude universiteits gebouwen gegaan. Hier is een prachtige grote hal, waarvan het onduidelijk was of je er in mocht. We zijn er gewoon in gelopen, en er bleken net 2 mannen bezig met onderhoud. Deze wisten ons een leuke ankedote te vertellen over het onderhoud, namelijk hoe je lampen verwisseld als die 30meter hoog hangen: gewoon de ophanging via de vliering bereiek en deze laten zakken. Hierna ook nog de kapël bezocht, die er ook mocht zijn, maar het toch niet haald bij de grote hal.

Vervolgens widle ma weer een flink stuk wandelen (zo fanatiek, kon haar bijna niet bijhouden) en zijn we naar het museum geweest (kelvingrove). Het was super groot en erg chaotisch, maar er was superveel te zien. Het gebakken visje in het restaurant mocht er ook wezen.
In de avond naar een lokaal restaurantje geweest, waar het eten ook erg geod binnen was te houden.
De dag erop had Nienke ook vrij genomen, en hadden we een autotje gehuurd. Erg lekker rodn gereden ten zuiden van glasgow, en behalve dagt ik te dicht rand stoepranden zou rijden en te dicht langs geparkeerde autoos een leuke dag gehad. Begeonnen met Deean Casle in kilmarnock, en vervolgens een route gereden uit een geleend boekje. Toen nog lekke uitgewaaid op het strand bij Air, waar vele leuke honden heerlijk over het strand draafden. Helaas heb ik nog geen hond, maar hopelijk komt dit snel.  Later als ik groot ben schijn ik er een te mogen ;)
S’avonds ging ma alweer terug richting nederland, maar was dus erg geslaagd.
Zaterdag heb ik nog de Glasgow rangers bezoccht, samen met barry, een vriend van dirk. Hij is de voorzitter van de Rangers supporters club in zijn dorp, en ze gaan naar iedere thuiswedstrijd met een klein busje naar het stadion. We hadden afgesproken in een bar naast het stadion, waar het erg gezellig was. Ik was daar met de metro heen gegaan, en een uur voor de wedstrijd was het al een drukte van belang. Na een pintje te hebben gedronken zou de wedstrijd beginnen en begaven we ons dus richting stadion. Een seizoenskaarthouder was er niet bij, dus ik kon o pzijn plek zitten. Ik zat naast een gezellige vent, die al 30 jaar geen potje miste. In de tweede helft stond ik naast barry, want zijn buurman bleek er die dag ook niet. Rangers scoorden in de 2e helft 2 keer en wonnen daardoor met 2-0 van dundee. Een 17 jarige debutantspeelde wel goed, en maakte ook de aktie waar de eerste goal uit kwam: hij werd gevloerd in de 16 en kreeg een pingel. Die nam meneer zelf, en benutte hem. Deze speler lijkt nog wel geschikt voor vitesse, net als pedro mendes. Voor de rest was het bedenkelijk niveau, maar volgens barry speelde ze dann ook een van hun slechtere wedstrijden. Terug was de metro geen slim idee, dus hebben de mannen mij met de bus afgezet op de noordoever, en ben ik vanaf daar naar huis gelopen. Erg leuk, en ik mag vaker mee.
Dan nog het nieuws dan mijn hattrickteam 1ste van nederland staat. De kans dat dit lang duurt is niet zo groot, omdat ik thusi mocht tegen een van de zwakkere teams, sta ik nu op doelsaldo 1ste. Maar volgende week lastige uitwedstrijd, dus dat wordt lastig genoeg. Wel mooi om na 5 jaar spelen er einddelijk te zijn: in de eredivisie. Er kunnen maar 8 teams in dee ere zitten, en er doen in neddeland meer dan 40.000 mensen mee aan het spel. Gunstig dus.
Het pokeren gaat zijn gangetje, weinig spektakel en gestage winst.
Groeten.
Hans

No comments:

Post a Comment