Friday 16 October 2009

Valencia: Uit SPT op einde dag 1

Hoi lezers,

sinds donderdag zijn mijn moeder en ik in Valencia. Smorgens was mijn broer zo schappelijk ons op het vliegveld in weeze af te zetten, en 2.5 uurtjes later waren we in het warme spanje. Op het vliegveld hier stond onze huurauto klaar, en na wat onwennig door het verkeer in zo`n stad heen te zijn gekomen bleek het hotel ook wel aardig. Enige nadeel is de rookgeur, die zelf op de kamer hangt en dat het zwembad op de 10e verdieping met leuk uitzicht als dicht is vanwege het seizoen...

Vanmorgen hebben we een stadswandeling door het centrum gemaakt, en het is een prachtige stad. Vele oude gebouwen, en eigenlijk zijn in iedere straat wel enkele gebouwen de moeite waard. vlak bij ons hotel heb je dan nog wat moderne dingen, emt een museum voor techniek(nog niet bezocht, komt er ook niet van naar verwachting) en een oceanografique, wat een dolfinarium en aquarium is. Hier gaan we waarschijnlijjk morgen een bezoekje aan brengen.

Dan het poker: voor het eerst op een live event niet dag 2 gehaald, maar over mijn spel prima tevreden. Ook was het een keer wel gezellig aan tafel, dus al met al mag ik niet klagen. BEgin stack was 15.000 en in eerste level waren blinds 25/50. Na wat geklooi wist ik mijn stack terug te brengen tot14k, en het leek wel of mijn kaarten steeds open op tafel lagen. Elke goede hand geen actie, en iedere speculatieve hand waren de calls en 3bets niet van de lucht. Dus doordat ik mee inleverde dan won daalde mijn stack van 14, naar 10 naar 8. Toen maar wat aktie ondernomen, en door mijn retetighte image (want op bepaald moment wel 3 orbits gefold, door troep in combinatie met steeds aktie voor me) flink wat punten kunnen oppakken en stack zelfs even boven het beginbedrag gekregen op iets van 16.5k. Toen ik na weer rustig wat inleveren rond de 14k stond, wel aparte call preflop gemaakt. Ik opende uit HiJack 8d6d en de bb 3bet met van 1125 naar 3000. Doordat echter de bb ook callt krijg ik erg mooie odds om nog die paar puntjes erbij te doen en een flopje te gaan spelen. Deze bracht mij weinig goeds, dus voor ik het doorhad stond ik weer onder de 10k. Ondertussen waren de blinds al 400/200 met 50 ante, en als iemand opent uit vroege/midden positie naar 1000 positie vind ik 99. Ik schuif het erin en de jongeman blijkt helaas te instacallen met QQ. geen hulp en volgende keer beter. Wel aardig gespeeld, maar blijven oefenen.

Morgen maar eens flink uitslapen (is nu al na 4en) en daarna lekker de toerist uithangen nog 2 dagen. Dan weer op naar Ollanda.

Groeten!

No comments:

Post a Comment