Friday 21 May 2010

Hamburg

Gisteren ben ik helaas in mijn eentje naar Hamburg afgereisd. Vroeger had ik heel veel vrienden, maar tegenwoordig blijkbaar niet meer, want ondanks dat ik een erg luxe hotel en een autorit beide gratis aanbood, en vroegere vrienden dus kostenloos meekonden, was niemand van plan mij te gaan vergezellen.

Dus gisteren aangekomen, en eens wat door hamburg gelopen, wat een erg mooie stad blijkt. Vooral het Rathaus is superschon, en ook is het erg leuk dat ze een meertje hebben tot hartje centrum. Op de terrasjes was het dan ook erg gezellig, maar na 1 biertje heb je het in je eentje ook wel weer gezien.
Vandaag nog een ander rondje gelopen, en daarna aan het werk gegaan.
De begin stack was 15k, en enige hand in de eerste 2 uur, waar ik een redelijke pot speelde, raisde ik een erg actieve gast met ajs. De flop kwam ajt rainbow, en hij misraisde mijn cbet. Ik besloot te callen, en checkte behind op een 7 turn. Op de 8 river, bet hij halve pot uit, en ik zou hier kunnen raisen, maar besluit te callen. Hij heeft jt, en ik sta op 18k.

In het 3e en 4e uur met wat kleine potjes naar 24k.
Dan in het 5e uur, een cruciale pot. Ik open op de CO 33, en een erg aktieve wat oudere man, die al heeft laten zien niet vies te zijn van een bluff defend zijn bb. Flop 567ss, super drawy dus. HIj heeft al eerder gelead, maar nu check hij. Ik check behind. turn is een ofsuit 2. Hij bet klein uit, en ik call. River j. Hij bet nu 3/4 pot, en ik tank em en call toch maar. Hij showt helaas aj. Altijd nasty dit soort handjes, omdat ik niet 100% zeker weet of hij ook doorbarrelt als hij neit hit. Ik dacht op dat moment van wel, dus vandaar de call.Heb je hierover een mening, laat het me dan aub weten, ben benieuwd!

Na deze pot hou ik nog 18k over, en een andere shorty (avg is dan al 25k) met 11k stack opent utg naar 1200, met blinds 200/400. Ik vind in MP aks en maak er 3300 van. Hierop schuift de button 8100 erin, de utg opener fold met veel zuchten en ik call obv. Ik verlies helaas de flip vs qq, en blijfachter met 9k oid. Nadat de blinds me hebben gepasseed nog 8500 over, en half uur later na paar steals en nog meer blinds opgeven nog 7000 oid. Als mijn linker 2 buurmannen dan wederom al duidelijk van plan zijn te gaan folden, schuif ik met laatste 7000 erin met t8s met 300/600 blinds. De bb callt met 99 en q82 flop, 3 turn die me nog FD geeft, maar helaas geen hulp van de river. Oftewel, het zit er alweer op na een uurtje of 6. Prima tevreden over mijn spel, alleen die 33 hand en nog een hand enige twijfel.
Deze hand was:
Ik open op CO met 57harten. sb callt rest fold. j96 flop met een harten. de sb lead hier halve pot, en ik call. Turn is een prachtige harten 3, die me nu dus 15 outs geeft voor de rivert. De sb check naar me toe, en hier heb ik 2 opties die me beide op dat moment goed leken:
1. gratis kaart pakken
2. betten zodat ik echt grote pot zou kunnen spelen als ik hit OF hier de pot oppak.
Ik kies voor optie 2, en de sb callt. De river is een 3, wat natuurlijk de slechtste bluffkaart in het deck is. Ik besluit behind te checken, omdat ik denk dat hij t8 of qt wel zou betten (dus zijn draws die ik eruit kan bluffen speelt hij neit zo) en dat elke boer hier zal callen bij normal size bet, en ik gewoon denk dat enkel dus een potbet of overbet enige nut heeft. Ik heb geen zin dit te riskeren, en check behind en hij showt kj. Ook hier: wordt uw mening gewaardeerd, en ik denk zelf dat ik gewoon optie 1 had moeten nemen, maarja, als een van de 15 outs was gevallen had ik dat weer niet gedacht natuurlijk.... oftewel input welkom.

Groeten,
hans

2 comments:

  1. wanneer je op de turn een kleine bet plaatst, wordt het voor die andere gast moeilijker, wanneer je 'm all in zet op de river, ook al heeft hij top pair.
    die gaat dan toch nadenken; zou ie een set geflopt hebben, of misschien 2 pair.

    ReplyDelete
  2. Bij de eerste bet ik de flop, en check door wanneer ik op flop gecalled word. Het folden op de river is read afhankelijk. Zou hij in staat zijn om 78s bijv. te valuebetten? Of denkt hij dat hij aan het bluffen is maar maakt hij eigenlijk een valuebet? :-) tegen een unknown, wat hier denk ik het geval is, zou ik de river folden.

    Bij de tweede fold ik gewoon netjes de flop. Maar goed, as played, ik zou zeker de turn betten. Jij hebt misschien een betere read op hem, maar ik neem aan dat hij best met een brede range lead hier en niet alleen toppair. Daarnaast heb je gewoon te veel outs die je hand verbeteren en je gelijk een pot kan bouwen als je hit. Daarnaast zijn er nog een aantal kaarten waarmee je de river nog kan bluffen. Een 3 is idd een check behind.

    ReplyDelete