Saturday 15 November 2008

Out als 56e oid

De tweede dag duurde voor mij niet zo lang. Om 4 uur zouden we beginnen maar het was wel 16:15 eer de eerste hand werd gedeeld. Iets na 5en sta ik alweer buiten.

Na een rondje folden in het 600/300 met 75 ante level was mijn stack van 18100 al terug naar 16800 oid. Dan krijg ik KK utg en maak een standaard raise. De man achter mij die net 3/4e van zijn stack verloor met JJ vs AK (met k op river) repusht me voor 9k, en iedereen fold en ik insta call. Hij blijkt de bezitter van AJs, hoppa dik voore
De BB claimt nog dat hij een aas heeft gefold, wat betekent dat hij maar 2 outs heeft. Helaas weet de dealer een aa5 flop tevoorschijn te toveren en verlies ik deze 20k pot. Ik blijf achter met nog zo`n 7k aan chippies. Na weer een rondjk folden zit ik met nog 6k aan chippies op de cutoff als ik K3 krijg. Ik besluit deze erin te drukken, om de 1600 puntjes proberen bij mijn stack te voegen. Helaas heeft de bb AQ en callt. Geen hulp en ik eindig als 56e oid. Kan ook 58 of 54 zijn geweest, maar die orde van grote.

Analyse achteraf.
Hele toernooi erg goed gespeeld en eigenlijk alleen mijn k3 push is een beslissing waar je over kan discussieren. Maarja, achteraf is het altijd makkelijk. Mijn all-in sqeeuze met QJo op dag 1 had ik natuurlijk hetzelfde over gedacht als ik was gecalled door een aq achtige hand. Je maakt een keuze en zo werkt het spel. Natuurlijk is k3 wel redelijk dunnetjes, en met mijn 6k had ik nog wel een paar handen kunnen wachten op iets wat iig wat beter is, maar goed, op dat moment leek het me een prima plan, dus dan is het de gevolgen accepteren.

Nu dus met gemengde gevoelens op het balkon: goed gespeeld, zuur van die pech met die 4 outer gisteren en 2 outer vandaag, en over die k3 hand ga ik nog wel een keer rekenen met ranges om te bekijken of het nou idd wel nodig was. Zeker is dat mijn verlies van de KK hand hier zeker invloed op heeft, helaas, maarja.... blijven oefenen. Gisteren wist ik wel mijn 3k stack nog rustig te blijven spelen, maar toen was het wel nog 20bb, en nu zat ik met slechts 10bb en ook nog eens een ante.......
Maar verder prima gespeeld, jammer maar helaas, blijven oefenen etc....

De groeten,
Hans

2 comments:

  1. Hey Hans, pokerwonder,

    Lees je blog vanuit Curacao, lekker op vakantie, zo weer even lekker naar het strand met 30 graden. Marbella, 22graden brrrr wat koud ;)

    Mooie blog, keep it up, RogierN.

    ReplyDelete
  2. Zuur Hans. Helaas wordt erg goed spelen niet altijd beloond in het poker.

    Succes straks weer op de 25 NL! :)

    ReplyDelete