Wednesday 29 April 2009

EPT debuut

Hoi allemaal,

hartelijk dank voor de steun en leuke reacties. Hopelijk morgen weer net zo lekker runnen, want in tegenstelling tot normaal ging het zeker niet onaardig :)

Hieronder verslagje van dag 1A van mijn handjes van belang:

Gisteren mijn eerste 8 uur op de EPT tour gekaart. Er waren 8 levels van een uur ingepland, en na iedere 2 levels hadden we een pauze van een kwartier. We begonnen met 30k stack pp, en na een lange vermoeiende dag ben ik geeindigd op 51900. Laagste wat ik heb gestaan was 21k, hoogste 77k.

Bij aankomst stikte het al van de bekende spelers, dus makkelijk zou het allemaal niet worden. Maar goed, er waren natuurlijk nog veel meer spelers die ik niet kende, dus die zouden waarschijnlijk allemaal er niks van kunnen en gewoon 10600 euro hebben neergelegd om even een paar uurtjes met de pokerhelden te mogen kaarten en daarna wee rnaar huis te gaan. De opening was ook erg leuk, want de zaal van 100mX50m bleek een gelredomedak te hebben, eentje die open kan. Zag er erg leuk uit met die zon in de zaal, maar de rest van de dag was het dak en de gordijnen dicht.
Het eerste uur weinig handjes gekregen en bleef ik rond de begin stack staan. Dan krijg ik AK op de bb, en call een EP raise. Flop komt 962 en aangezien de raiser vrij aktief is, besluit ik zijn cbet te raisen. Hij callt deze raise echter, en een 6C op de turn, geeft me ook nog eens de nutflushdraw. Ik bet uit, en hij maakt een hele kleine raise. Na lang twijfelen gefold, en ik heb nog zo`n 21k over.
Dan win ik een 5k oid terug met a3 vs a8 op axx3x board, prettig. Durfde turn niet meer te value betten, omdat dit ook de FD bracht.
Vervolgens raise ik AK uit EP, en wordt ge3bet, door dezelfde speler waartegen ik HU zat in de hand met de 962 flop. Ik call zijn 3 bet, en de flop komt heerlijk, ak4. Ik check-raise naar 10k, en hij callt dit. De turn brengt mij de nuts: een A. Pot is dan al 25k, met nog 15k behind bij mij en hij heeft me covered. Ik check, hij checkt behind en river brengt een T. Ik ga all in en na lang denken callt ie, en laat ik hem de nuts zien. Hij muckt en beweerde later ook een aas te hebben gehad, en was vol ongeloof dat ik ak niet 4bette. J
De volgende interessante hand, kreeg ik Ts9s op de button. UTG raise naar 3bb, en krijgt 1 caller. Ik call ook, waarop de bb er 12bb van maakt. Utg fold, andere caller callt, en ik besluit hier ook te callen. Flopje komt TT4 met clubflushdraw, en de bb bet 5k uit, ik raise all in, en hij callt met kk. Mijn geluckte voorsprong blijft in tackt, en ik stijg naar 77k.
Hierna de laatste 2 blindlevels nog 1 keer set boeren gehit, maar geen aktie, en nog met jj behind gechekt op At3 board, daarna zijn turn en river bet gecalled als er een 8 en 9 komen, waarop hij een kq gemiste FD laat zien.
Laatste handje verlies ik nog flink wat, als ik op jj9ss flop, tegen 2 mensen in check raise(achteraf ook gewoon meoten mucken, tenslotte chasen we geen FD op paired boards maar de situatie was zo mooi…). Een superaktieve speler, raisde uit MP, ik call in sb met 67s en bb complete de 2.5bb ook. Flop dus 9jjss met FD voor mij. De aktieve speler, bet uit na 2 checks en ik raise, de bb flat me hier echter. Hier heeft hij in mijn optiek enkele al quads of full house, met heel misschien aj, maar denk dat iemand dit ook wel raised. Iig fold ik op zijn river bet, als FD niet is gekomen, maar denk dat ik zelfs had gefold als de FD wel was gevallen.
Vlak voor einde van de dag, wordt mijn tafel nog op gebroken. Wel bij veel bekende mensen aan tafel gezeten: Chris Moneymaker, Dennis Phillips, Micheal Turniec en nogwel wat mensen die me van gezicht bekend voorkwamen maar ik zo snel niet kom thuisbrengen.
Donderdag weer verder… maar erg tevreden over mijn EPT debuut!

7 comments:

  1. Klinkt veelbelovend heel erg veel succes donderdag.

    ReplyDelete
  2. Netjes Hans!
    Veel succes nog de komende dagen.

    Marty

    ReplyDelete
  3. Jaja broertje, dat heb ik je toch allemaal maar goed aangeleerd......

    ReplyDelete
  4. Leuke 1e dag. Ik blijf het volgen. Succes donderdag Hans, ik ga vanavond maar een biertje pakken in Den Haag.

    Groeten
    Daan

    ReplyDelete
  5. Ben ik nou echter de enige die van dat verhaal de ballen niet snapt?

    Gr, koen.

    ReplyDelete
  6. Duidelijk verhaal hans, lekker gespeeld dus, morgen een dagje snooker kijken combineren met everest blog lezen. Succes!

    ReplyDelete
  7. jammer Hans,

    zure harten kaart op de river, anders doe je gewoon weer goed mee in chips.

    ReplyDelete