Thursday 22 January 2009

Poker update

Toernooien
De laatste 6 weken geen toernooi meer weten te winnen, tot gisteren. Doordat het maar niet wilde lukken, maakte ik een paar keer domme fouten net voor de bubble (naast vele lelijke pech, setups en verloren flips rond de bubble).
Gisteren won ik echter de 5k grt voor meer dan 1400$, dus dat was een welkome afwisseling met het inleveren van geld. Vandaag won ik ook nog een turbo toernooitje van 20$ inschrijfgeld, wat met 520$ opleverde. Laten we hopen dat ik nu de pech achter me heb gelaten en er naast goed spel ook weer goede resultaten komen, in de wat duurdere buy-in toernooien. Want voor bovengenoemde bedragen kun je nog altijd niet veel 215$ buy-in toernooien betalen....

Cashgames
Met cashgames gaat hetook goed. Ik speel ondertussen al succesvol 100NL, waar ik al meer dan 28k handen heb gespeeld. In tegenstelling tot het toernooipoker, zit het in cashgames wel me. Ik run redelijk wat boven ev, dus dat is wel een welkome afwisseling met de pech die me in toernooien achtervolgt.
Op 100NL heb ik nu een winrate van meer dan 14 bb/100 handen, wat nog meer is dan ik op 50NL haalde. Dit komt vooral door betere tafelselectie, want aan mijn spel zijn niet veel dingen veranderd. Alhoewel ik wel wat meer weet te folden op de hij-zal-me-wel-hebben-gesuckt-op-de-river-maar-ik-wil-het-nog-wel-zien momenten. Dat koste me vaak nog wel veel (op river zijn bets namelijk het grootst).

De winst in cashgames zorgde ervoor dat in mijn toernooien downswing ik iig nog wel ligt winst maakte, dus dat is ook wel gunstig.

Groeten,
Hans

1 comment: